optymalizacja kosztów prowadzenia firmy

Jak zoptymalizować koszty prowadzenia małej firmy?

Prowadzenie firmy nie jest łatwe. Tym bardziej w Polsce i nie dlatego, że konkurencja jest duża, ale przede wszystkim dlatego, że przepisy zmieniają się niemal jak w kalejdoskopie. A to, że się ich nie zna nie zwalania rzecz jasna z odpowiedzialności. Swoją droga musimy też wspomnieć o tym, jak wysokie są koszty prowadzenia swojej działalności. Na szczęście można wprowadzić kilka zmian, które pozwolą je lepiej zoptymalizować, a raczej obniżyć.

Optymalizacja – od czego można zacząć?

Przede wszystkim trzeba sobie uświadomić, po co chcecie zoptymalizować koszty. Odpowiedź tutaj wydaje się prosta. Zapewne chodzi o to, aby zmniejszyć same koszty prowadzenia działalności i móc czerpać z niej większy przychód. Ale musicie też wiedzieć, że w żadnym przypadku nie można optymalizować kosztów, obniżając jakość usług czy też towarów, bo wtedy stracicie klientów. Niewątpliwie pierwsza nasza rada może Wam się wydawać dziwna, bo możecie nie uznać, że to pozwoli Wam obniżyć koszty. Ale zaraz się przekonacie, że Wasze myślenie jest błędne. Mamy tutaj na myśli sytuacje, że warto, a nawet trzeba zatrudnić księgowych. Dzięki temu, że profesjonaliści będą zajmować się Waszą księgowości unikniecie błędów w rozliczeniach, ale też kar za opóźnienia. A więc suma summarum uda się Wam niemałą sumę zaoszczędzić. Zaoszczędzicie też sporo czasu. Tutaj polecamy Wam biuro rachunkowe w Mysłowicach. Dzięki temu, że zatrudniacie profesjonalistów szybko otrzymacie też ewidencję. Tutaj ważny jest podział na koszty stałe oraz koszty zmienne. Te pierwsze oczywiście dotyczą comiesięcznych kosztów, które się ponosi. Natomiast koszty zmienne związane są choćby ze sprzedażą. Tutaj bierze się pod uwagę też same koszty produkcji. Już takie zestawienie pozwoli Wam ocenić, jak wygląda Wasza sytuacja finansowa i co można zmienić.

O czym jeszcze trzeba pamiętać?

Wiadomo, że koszty prowadzenie firmy zawsze będą, ale jednak nie mogą być tak wysokie, że jej prowadzenie powoli staje się nieopłacalne. Przeglądając koszty stałe i zmienne już możecie dojść do pewnych wniosków, jak wygląda Wasza sytuacja finansowa. Teraz trzeba się zastanowić czy są takie koszty, które możecie obniżyć. Możemy Wam dać całkiem fajny przykład. Otóż wielu przedsiębiorców leasinguje ekspresy do kawy i cena tego leasingu wcale nie jest niska. Czy można coś z tym zrobić? I tutaj nie mamy na myśli sytuacji, że trzeba całkowicie pozbyć się ekspresu. Warto jednak zastanowić się czy przypadkiem jest możliwość optymalizacji kosztów, choćby poprzez zmianę leasingodawcy. Podobnie rzecz wygląda z leasingiem samochodów. Wzięcie kolejnego w leasing nie jest dobrym pomysłem, jeżeli koszty prowadzenia firmy są tak wysokie.

księgowość

Automatyzacja procesów

Czas przejść do większych konkretów. I tutaj mamy na myśli automatyzację procesów. Otóż dzięki niej można sporo zaoszczędzić, ale też ograniczyć ryzyko błędów. Doskonałym wyborem jest system ERP. Rzecz jasna nim go wprowadzicie, warto udać się po porady księgowe do Mysłowic i dowiedzieć się, czy Wasza obecna sytuacja finansowa na to pozwala. W końcu czasem, aby zaoszczędzić trzeba wydać. I inwestycja w ERP doskonale wpisuje się w tę zasadę. Co jeszcze zyskacie inwestując w system ERP? Można powiedzieć, że naprawdę dużo. Przede wszystkim będzie to wyższa produktywność pracowników. Macie też dostęp do aktualnej bazy danych, która zawiera choćby stany magazynowe. Zyskujecie jeszcze wyższy poziom organizacji pracy i ograniczacie ryzyko złych decyzji biznesowych, które mogą być bardzo kosztowne.

Oszczędność na ogrzewaniu

Czy można jeszcze zaoszczędzić? Jasne, że tak. Jeżeli w pracy użytkowane są narzędzia, wózki widłowe czy inne sprzęty, to trzeba zadbać o ich stan techniczny i regularnie stawiać na przeglądy. Dzięki temu nie musicie obawiać się przerw w pracy, które są kosztowne. Do tego czas pomyśleć nad termomodernizacją. W końcu w obecnych czasach koszty energii są naprawdę wysokie. Na szczęście nadal można skorzystać z dofinansowania na takie prace. Warto też pomyśleć o smart rozwiązaniach, które rzeczywiście ułatwią, ale i przyśpieszą pracę, a przez to zyskacie też większą konkurencyjność na rynku.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij